טיפול זוגי בזוגות הומו לסביים.

טיפול זוגי בזוגות חד מיניים, אינו שונה באופן מהותי מטיפול בזוגות הטרוסקסואליים, הגישות, התיאוריות, הכלים – מתאימים לזוגות באשר הם, ללא קשר להעדפות המיניות שלהם. בעיות סביב אמון ונאמנות, קונפליקטים חוזרים, מאבקי כח, תקשורת לקויה וחסומה, ועוד, משותפים לזוגות כולם.

הטיפול בזוגות חד מיניים עשוי לעסוק במרכיבים הקשורים לתפיסות האישיות והחברתיות כלפי הבחירה או העדפה המינית, הן של בני הזוג עצמו והן של המטפל. הטיפול עשוי  להציף שאלות הקשורות לזהות המינית, להתפתחותה, להתמודדות עם השונות, לפחדים והומופוביות מודעות ופחות מודעות.

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    לתהליך גיבוש הזהות המינית, ולשלב בו הוא התרחש, עשויה להיות השפעה רבה על בהמשך על הקשר הזוגי. קשיים רגשיים, כתוצאה מבילבול וסתירות פנימיות, פחד וניסיון להאבק ולהדוף את העדפה המינית, בושה, והסתרה -כל אלו עלולים לעכב את ההתפתחות הרגשית, ולהוביל לכישלונות ביצירת קשרים זוגיים מוקדמים. אל החוויות האישיות מצטרפות התגובות החברתיות בעיקר של המשפחה והסביבה הקרובה, ואך הן עשויות להשפיע על מידת האמון והביטחון בקשר הזוגי. בני זוג שעבורם גילוי הזהות החד מינית היה תהליך מותאם, ונחווה כטבעי, נורמטיבי, גם אם שונה מאחרים קרובים, יוכלו ביתר קלות להכנס לקשר זוגי, מתוך תחושה של יציבות פנימית ושלמות עם הבחירות בחייהם. מנגד, בני זוג שתהליך ההתפתחות המינית שלהם לווה בקונפליקטים, דחייה, וסתירות פנימיות קשות, עלולים  גם שנים לאחר גיבוש הזהות המינית,  לחוות חרדה ואף פחדים הומופוביים. בקרב אלו צפויה פגיעה ביכולת שלהם לחלוק חוויות רגשיות ומיניות אינטימיות עם בני זוג, וליצור זוגיות יציבה.

    ייעוץ זוגי לזוגות הומו לסביים

    ראה על:

    מובן שלהיבטים החברתיים תרומה ללחצים ולקשיים הייחודיים לזוגות החד מיניים. הקמת משפחה והולדת ילדים משותפים, קניית בית משותף תוך לקיחת משכנתא אינם מובנים מאליהם, ואינם פשוטים. לא פעם הבעיות בירוקרטיות הניצבות בפני הזוגות החד מיניים, יוצרות מימד נוסף  של מתח בחיי הזוג, ומאלצות אותם להתמודד עם קשיים חיצוניים שייחודים להם. מנגד, נחסכים מבני הזוג תהליכים בירוקרטיים מייגעים ומורכבים סביב פירוק המסגרת הזוגית (כאשר לא נדרש אישור המוסדות הרבניים והמשפטיים) עובדה שעשויה להשפיע על ההחלטה ומידת המחוייבות לקשר.

    קבלה או קונפליקט עם משפחת המוצא באשר להעדפה המינית, עלולים לשוב ולהתחדד כאשר נבחנים הקשרים בין הזוג לבין המשפחה. האם בן הזוג מתקבל כחלק מהמשפחה, כפי שמתקבלים הגיסים האחרים, האם יש צורך להסתיר ולעיתים אף להתנתק. מחקרים שונים מצאו כי לתמיכה ולקבלה המשפחתית את הבחירה המינית, ואת בן הזוג, השפעה רבה על יציבות הקשר הזוגי.

    הטיפול הזוגי מכוון בין היתר, לברר ולהבחין בין הקשיים החיצוניים והפנימיים שהם תולדה של העדפה המינית, לבין אלו הקשורים למריכבים אישיים ואישותיים  המשפיעים על הבחירה והנכונות לחזק את הקשר הזוגי.

    אם אתם מוכנים לתהליך של שינוי – אנחנו כאן עבורכם

      שם*

      טלפון*

      דוא"ל

      מקום מגורים


      :מענה 24 שעות ביממה
      072-330-6600

      סיבת הפניה


      טיפול זוגי – מכון איזונים

      Call Now Button