איך בוחרים יועץ זוגי או מטפל זוגי?

לפני שתבחרו כדאי שתקראו:

הגעתם למסקנה כי על מנת לחלץ את הזוגיות מהמבוי הסתום או המשבר, כדאי לפנות לטיפול או ייעוץ זוגי, ולקבל כלים ועזרה מקצועית בהתמודדות עם הקשיים שהתעוררו בקשר.

לא תמיד ניתן לשתף חברים ומשפחה ולקבל המלצות, ולכן הדרך הקלה והנגישה ביותר היא חיפוש מטפלים באינטרנט.

חיפוש מהיר ברשת מעלה עשרות רבות של אתרים ומטפלים המציעים לכם טיפול או ייעוץ זוגי יעיל ומוצלח.

איך אפשר לבחור מתוך השפע הקיים והמבלבל?  על מי תוכלו לסמוך שיוכל לכוון ולהוביל אותכם בבטחה לחוף מבטחים ? איך תדעו האם למטפל/ת הידע, הניסיון וההכשרה הנדרשים לתהליך השינוי?

טיפול זוגי

לפני בחירת המטפל/ת להלן מספר כללים בסיסיים:

  • בדקו האם למטפל/ת תעודת הסמכה הניתנת ע”י  “האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי“. זהו גוף ציבורי וותיק ומוכר, המעניק הסמכה למטפלים שעברו תהליך הכשרה מקצועית בתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי, הכולל: לימודים אקדמאיים של תואר ראשון ושני במקצוע קליני (פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכאטריה וכד’), לאחריהם 3 שנים של לימודי טיפול זוגי ומשפחתי, ובנוסף מספר שנים של התמחות בהן נדרש המטפל לצבור מאות רבות של שעות ניסיון ממשי בטיפול בזוגות ומשפחות, תוך קבלת הדרכה ופיקוח. לידיעתכם: משרדי הממשלה השונים ומרבית הגופים הציבוריים עובדים רק עם מטפלים המוסמכים ע”י האגודה.
 
  • קחו בחשבון, כי באין חקיקה בארץ, גם  אדם שעבר קורס קצר של חודשים ספורים, יכול להתגאות בתואר “יועץ מוסמך” או “מטפל”, ולהציע שירותיו לכל דורש. אינטואיציה אינה מספיקה כדי לעזור לכם, טיפול או ייעוץ לא מקצועי עלול לפגוע ולגרום נזקים כאשר הוא מתנהל  ע”י מי שלא הוכשר באופן מסודר לעסוק בתחום.
 
  • בררו על ניסיון עבודה קודם במקומות מוכרים ומסודרים כגון תחנות לייעוץ נישואין, גופים ציבוריים או ממשלתיים, מכונים המוכרים על ידי האגודה וכד’..
 
  •  אל תתחייבו בשום שלב על תשלום עבור יותר מפגישה אחת. היזהרו מהבטחות ל”מרתונים” למבצעי הנחות, וקניית מספר פגישות מראש המזכות בהנחה. השאירו תמיד בידיכם את ההחלטה מתי לסיים את הטיפול.
 
  • קחו בחשבון שטיפול בממוצע נמשך בין 10-20 מפגשים. ניסיונות לקיצורי דרך עלולים להתברר כמפח נפש, וכשינוי קוסמטי שלא ישרוד לאורך זמן. זכרו שהשינוי בקשר מבוסס על תהליכים רגשיים, ולכן הוא אינו יכול להתרחש בן לילה כבמטה קסם.
 
  • המנעו מקבלת החלטה ובחירה של מטפל מתוך לחץ. קחו את הזמן דברו ביניכם וודאו כי הבחירה משותפת  לשניכם..
 
  •  בשל כללי האתיקה המחמירים בנוגע לחיסיון, לא נהוג ולא ניתן לקבל או לבקש המלצות ממטופלים אחרים.  הזהרו מהמלצות אינטרנטיות שאיש אינו יודע מי ומה עומד מאחוריהם.
 
  • טיפול זוגי ומשפחתי מקצועי ומסובסד ניתן לקבל במסגרת ה”תחנות לטיפול זוגי ומשפחתי” הנמצאות בקהילה. כתובות וטלפונים ניתן לברר באמצעות פנייה למוקד העירוני,  באתר העירייה, או בשירותי הרווחה העירוניים. גם למבוטחי הביטוח המושלם של  קופ”ח כללית ניתן טיפול בעלות מסובסדת. לפרטים בררו במוקד המידע של הקופה.
 
  •  כמובן שתעודות בלבד אינן מספקות. תנו לעצמכם הזדמנות להתרשם מהמטפל עצמו, שימו לב עד  כמה     הוא סבלני, קשוב, נעים, אמפתי ורגיש כלפיכם.

לסיכום, לעיתים קרובות החיפוש אחר מטפלים זוגיים נעשה מתוך מצוקה רגשית ובלחץ זמנים, אך אנו מציעים לא להתפתות להבטחות להקלה מיידית. כדי שהטיפול יישא פרי, יהיה עליכם להתאזר בסבלנות ולתת לעצמכם ולמטפל את הזמן והאפשרות לבנייה וחיזוק של המערכת הזוגית. בליווי מקצועי נכון ואחראי, תגלו תוך פרק זמן לא ארוך, כי העבודה המשותפת תורמת לשיפור איכות חייכם האישית והזוגית, ומאפשרת יצירת תקשורת טובה, קרבה, הבנה וקבלה הדדיים.

בהצלחה!

אם אתם מוכנים לתהליך של שינוי – אנחנו כאן עבורכם

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    טיפול זוגי – מכון איזונים

    בהצלחה !

    Call Now Button