טיפול פסיכולוגי (פסיכותרפיה) – משבר נפשי וטיפול אישי

משבר נפשי נוצר כאשר מופר איזון בחיי היום יום שלנו. מקור המשבר יכול  להיות תלוי נסיבות חיים: טראומה, אירוע קשה, מחלה, תאונה, גירושין, לידה, וכו’, או יכול להתרחש מסיבות נפשיות הקשורות לעולמו הפנימי של סובל המשבר כמו: דיכאון, התקף חרדה, ותהליכים הקשורים לאישיות ולרקע הנפשי ולאו דווקא לאירועים חיצוניים.  ברוב המקרים נמצא שילוב של נסיבות הקשורות בהיווצרות משבר נפשי.

אובייקטיבית, על אף שלא נוכל לשלוט במכלול הנסיבות שיצרו את המשבר אנו נוטים לראות את האדם כחלק שאינו נפרד ממציאות חייו, סביבה, משפחה, עבודה וכו’. הטיפול הנפשי – מכוון לרכישת כלים להתמודדות עם המשבר תוך ליווי ותמיכה וחיזוק הכוחות המרפאים שבתוכנו ואלו שסביבנו.ישנם זוגות אשר פונים אל פסיכולוג זוגיות לשם קבלת מענה לבעיותיהם.

טיפול אישי ונפשי

המסגרת של הטיפול הנפשי דומה למסגרות אחרות שגורמת לנו להתארגן מול מטלה בדרך ליעד.  הטיפול האישי מעניק לנו מקום חשוב ביותר, המאפשר התארגנות והתכוונות ביום ושעה קבועים, ומפנה אותנו לצורך השקעה בעצמנו – ואז השינוי מתחולל.

ישנם טיפולי פסיכותרפיה ממוקדים קצרי מועד שמטרתם לתת מענה לבעיות המשפיעות על תחום צר בחיינו כמו פחדים וחרדות ספציפיים. מדובר במספר פגישות ספורות עד לטיפול שנמשך כששה חדשים.

מצוקות וקשיים הקשורים לתחומי חיים נרחבים, נטיות ואישיות, מצריכים בד”כ התערבות ארוכת טווח למספר חדשים ויותר. מהלכי חיינו מוכתבים ע”י נסיבות שאינן תלויות, כמו גם ע”י האישיות, הגנטיקה, התנסויות לאורך השנים ויחסי הגומלין עם סביבת חיינו. דפוסי חיים המצריכים התייחסות ושינוי, מחייבים השקעת זמן, אנרגיות, רצון רב.

הדגש בטיפולים הניתנים במכון הנו על הכוחות, היכולות והמשאבים שעומדים לרשות כל אחד ואחד מאיתנו, ולא רק על הקשיים עצמם. מטרתה של טיפול אישי הנה הכרות טובה יותר והרחבת כל אותם כישורים הקיימים בנו וכאשר ינותבו נכון, עשויים לאפשר לנו להסתגל ולהתמודד באופן מוצלח יותר עם משימות, אתגרים ושינויים שמזמנים לנו החיים. בצד הבנה והתייחסות למצוקה, לכאב, לחששות, להשפעות העבר על חיינו, אנו נתמקד באפשרויות הפתוחות בפנינו בהווה, ברצון להוביל שינוי ובשיפור איכות החיים הרגשית.

מתוך ניסיון של שנים רבות של טיפול בגברים ובנשים שנקלעו למצבי לחץ ומשבר, אנו סבורים כי יש “לתפור” תוכנית טיפול פסיכולוגיאישי, טיפול רגשי על פי מידותיה של הבעיה והשינוי המבוקש: יש מי שיסתפקו במפגשים ספורים על מנת להגיע ליעדים הרצויים – לפחות לאלו המיידיים, ואילו אחרים יעדיפו סדרה ממושכת יותר של מפגשים בכדי לגעת במקומות עמוקים יותר, ולבצע שינויים ארוכי טווח. התוכנית נקבעת על פי הערכתנו המקצועית ובשיתוף המטופל/ים. חשוב לציין, כי מדובר בתהליך דינמי ולכן בכל שלב ושלב ניתן להעריך את הישגי הטיפול ולקבוע את מועד הסיום הרצוי.

לקבלת מידע נוסף ופרטים אודות טיפול אישי – פסיכותרפיה, במכון הנכם מוזמנים

להתקשר למכון איזונים 24 שעות ביממה : 8002 – 212 – 077

או לטלפון מספר 050-8668268  – ד”ר גלית לזר

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    Call Now Button