טיפול זוגי בזוגות לא נשואים

 

  • האם טיפול זוגי מתאים לזוגות שטרם נישאו, או כאלו שחיים בקשר שעדין אינו מחייב?
  • האם העובדה שבני זוג חווים קשיים עוד טרם נישאו, מלמדת על עתיד הקשר?
  • האם המחשבה שאנחנו זקוקים לטיפול זוגי כבר בשלב מוקדם יחסית, של הקשר, מעידה על “חוסר התאמה” בסיסי בינינו?

אולי בכלל כדאי לוותר מראש…

אלו מקצת השאלות המופנות אלינו על ידי זוגות הפונים לקבלת עזרה, טרם הנישואין. באופן אירוני, אנו משיבים, כי אילו זוגות היו מטפלים בבעיות בשלבים המוקדמים שלהם, טרם צברו משקעים, הודחקו, טואטאו אל מתחת לשטיח, הרי שהמטפלים הזוגיים היו נותרים חסרי תעסוקה…

פניה אל טיפול זוגי טרם הנישואין, מאפשרת לבני הזוג להתמקד בקשיים שעולים באופן טבעי ומובן בקרב זוגות בתחילת הדרך. הטיפול בשלב זה ממוקד בבעיות הבינאישיות, ב”כאן ובעכשיו”, טיפול “נטו”  בין בני הזוג עצמם, לפני שלמערכת הזוגית נכנסים משתנים נוספים כמו ילדים, משפחה שלו ומשפחה שלה, משכנתא שאלות כלכליות וכד’.

יתרה מכך, טיפול זוגי לפני הנישואין, מאפשר לטפל בבעיות בשלב הראשוני שלהן, טרם הצטברו משקעים, כעסים, עלבונות, חשבונות עבר, וטרם התקבעו דפוסי התנהגות פוגעים והרסניים לקשר. ככל שמקדימים לטפל בבעיות בשלבים ראשוניים, יש לצפות שהטיפול יהיה קצר וממוקד ובעל תוצאות אפקטיביות יותר.

איננו סבורים כי פניה לטיפול זוגי, טרם נישואין, מעידה בהכרח על “חוסר התאמה” או על קשיים שמחייבים פרידה. לעיתים קרובות, דווקא קרבה ורצון לקדם את הקשר לשלבים של מחוייבות הדדית, מעורר לחץ, מתח, ומציף קשיים, שהם חלק בלתי נפרד מתהליך בניית הזוגיות. עבודה נכונה על קונפליקטים, “קצרים” בתקשורת הזוגית, מאבקי כוחות, טרם הנישואין, יכולה להיות מתנה משמעותית להמשך הקשר, ולבנייתו על יסודות איתנים ויציבים.

עם זאת, יש לזכור, כי טיפול זוגי, אינו בחזקת הבטחה לשימור הקשר ושיקומו. בהחלט ייתכן כי בעקבות הטיפול, שני בני הזוג או מי מהם, עשוי לבחון מחדש את הבחירה באחר, ולבדוק שוב, האם הוא מוכן לקבל את בן/ת הזוג על כל הפשרות והוויתורים הנדרשים, האם הוא מוכן להשלים עם חוסר השלמות, ולחיות עם החוזקות והתורפות שקיימים בכל אחד מאיתנו. טיפול בהחלט עשוי לאפשר לבני הזוג לקבל החלטות מתוך בחירה אמיתית, כלומר, מתוך מודעות, התבוננות והתייחסות מעמיקה.

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    למידע נוסף אודות טיפול או ייעוץ זוגי אתם מוזמנים:

    Call Now Button