ייעוץ זוגי דתי

פנייה לרב ופנייה לייעוץ זוגי דתי מקצועי

בפני בני זוג דתיים (בכל המגזרים – דתיים לאומים – כיפות סרוגות, חרדים, חרד”לים,  שומרי מסורת וכד’) הנתקלים בקשיים בחיי הנישואין או בחיי אישות, פתוחה  האפשרות לפנות לרב או לרבנית ולקבל ייעוץ והדרכה תורנית בכל תחומי חייהם. פעמים רבות, ייעוץ מעין זה בהחלט יכול להספיק ולסייע. כאשר הרב רגיש דיו, אמפתי וקשוב, הרי עצם השיתוף בבעיות, וקבלת משוב ושיקוף מתאים, בהחלט יכול לאפשר לבני הזוג ליישב מחלוקות, למתן עמדות, ובעיקר להרגיש שאינם לבד עם המצוקה. כך גם ההדרכה התורנית יכולה לחזק ולטעת ביטחון בדרך.

בצד הפניה לרבנים, בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הזוגות הפונים גם לייעוץ מקצועי, שכאמור, אינו בהכרח תחליף לרב, אלא משמש כלי עזר נוסף בהתמודדות עם מחלוקות, מצבי לחץ, תקשורת לקויה ועוד. יתרה מכך, יותר ויותר, אנו נפגשים עם זוגות שפנו לקבלת טיפול זוגי מקצועי, בעקבות המלצותיו של הרב.

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    האם חשוב שהמטפל/ת הזוגי/ת יהיה דתי ביעוץ זוגי דתי?

    פעמים רבות אני נשאלת על ידי זוגות דתיים, האם מומלץ כי המטפל/ת יהיה גם הוא דתי. השאלה נובעת מהתחושה המובנת כי מטפל שמגיע מרקע תרבותי וערכי דומה ייטיב להבין ולתת ייעוץ המתאים לעולם המצוות ההלכתי. לטעמי, זו הערכה שגויה, שכן כפי שמטפל/ת זוגי/ת דתי/ת יכולה לטפל בזוגות שאינם דתיים, הרי שגם מטפל שאינו דתי יכול בהחלט לסייע לזוגות דתיים. חשוב להבין, כי בטיפול, בשונה מההדרכה והייעוץ התורני, לערכיו האישיים של המטפל אין כל חשיבות והם אינם תופסים מקום או השפעה על הליך הטיפול. על המטפל להיות קשוב, אמפתי ולקבל את העולם הערכי שבו חיים בני הזוג, ללא קשר לבחירות ולערכים שלו עצמו. טיפול אינו סוג של חינוך, מתן עיצות של עשה/אל תעשה, ואינו מתיימר להחליט מהי הדרך הטובה ביותר עבור זוגות לחיות את חייהם ולהתמודד עם האתגרים הניצבים בפניהם. טיפול בעיקרו אמור לספק מקום, מרחב, התייחסות, לרגשות, למחשבות, להלכי הרוח של כל אחד מבני הזוג, על מנת לאפשר לשניהם לבחון מהו הכיוון המתאים והנכון עבורם. טיפול מוצלח יסתיים כאשר שני בני הזוג, בחנו ביחד את האפשרויות הפתוחות בפניהם, ובחרו מבין כל אלו את הדרכים והפתרונות שרלוונטים אליהם.

    מובן כי על מטפלים זוגיים שנפגשים עם זוגות דתיים, להכיר היטב את העולם הערכי בו הם חיים, ובעיקר את המנהגים והמצוות הקשורים לערכי המשפחה ולחיי האישות. הכרות טובה עם אורח החיים הדתי, מאפשרת למטפל להבין טוב יותר את המגבלות ו”דרגות החופש” שניצבות בפני זוגות דתיים, כמו גם להבין את הפערים שעלולים להתעורר כתוצאה מפערים במידת הדבקות וההקפדה בקיום המצוות.

    האם לזוגות דתיים בעיות זוגיות הייחודיות להם

    חשוב להדגיש, כי על אף שבקרב זוגות דתיים מחלוקות וקונפליקטים פעמים רבות הן סביב קיום המצוות, הרי שאנו סבורים, כי המחלוקות הללו אינן שונות במהותן מקונפליקטים ואי הסכמות שקיימות בקרב כלל הזוגות. למעשה,  וויכוחים על מידת ההקפדה או ההתחזקות הדתית, עלולים לבטא קונפליקטים רגשיים זוגיים עמוקים יותר , לדגומא סבב מאבקי כוח ושליטה ותחושה כי אסור להכנע לתכתיבים של בן הזוג האחר, תקשורת לקויה, רמה גבוהה של חרדה ומתח זוגי ועוד.

    האם קיים ייתרון בקבלת טיפול זוגי אצל מטפל/ת שאינו דתי?

    רבים מהזוגות הדתיים פונים דווקא למטפלים זוגיים שאינם שייכים למגזר הדתי, מתוך מחשבה כי פניה לאדם שאינו קשור בשום דרך לקהילה הדתית, מחזקת את תחושת הביטחון בפרטיות, ומסירה את החשש שמא הם עלולים למצוא עצמם נפגשים עם המטפל/ת הזוגי/ת בסביבה הביתית המוכרת שלהם, כמו בביה”כ או במוסדות החינוך. הידיעה כי הבעיות מטופלות במסגרת מאד רחוקה וללא קשר ליום יום ולקהילה בה הם חיים.

    ראה על

    איך לבחור מטפל/ת זוגי/ת מקצועי/ת ?

    החשוב בבחירת מטפל/ת זוגי/ת מקצועית, באין המלצות ברורות מאנשים קרובים, הוא לבדוק, האם למטפל/ת הסמכה מוכרת בטיפול שהוענקה לו/ה על ידי “האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי”. באין חקיקה ברורה ומסודרת, תעודת הסמכה זו מבטיחה כי המטפלים עברו תהליך הכשרה ארוך הן של לימודים (תואר אקדמי ראשון ושני במקצועות הטיפול, ולאחריהם מספר שנות לימודים בטיפול זוגי ומשפחתי) והן של הכשרה (מאות רבות של טיפול בזוגות ומשפחות תחת פיקוח והדרכה, ובמקומות מוכרים ומסודרים). מטפלים אלו יהיו, כמובן, כפופים לקוד האתי המחמיר של האגודה.  ונשמרתם לנפשותיכם…

    אם אתם מוכנים לתהליך של שינוי – אנחנו כאן עבורכם

      שם*

      טלפון*

      דוא"ל

      מקום מגורים


      :מענה 24 שעות ביממה
      072-330-6600

      סיבת הפניה


      טיפול זוגי – מכון איזונים

      Call Now Button