לימודי טיפול וייעוץ זוגי ומשפחתי

בשבוע האחרון שמעתי פרסומת ברדיו, המציעה למאזינים הכשרה בת 4 חודשים בלבד, בסופה יוכשרו לקבל תעודה בייעוץ זוגי… קשה לי להאמין שיש המתפתים להאמין להבטחה כי ניתן בתקופה קצרה כל כך לרכוש מקצוע מורכב שדורש מיומנויות מקצועיות גבוהות, ולכן אני שבה ומזהירה את הפונים אלי בשאלות באשר לאפשרויות ההכשרה בתחום, להזהר ולא לשים את כספם וחלומותיהם על קרן הצבי…

לימודי טיפול זוגי (בשמם המקצועי, או ייעוץ זוגי) מחייבים תהליך התמקצעות ארוך, רב שנים. ייעוץ זוגי אינו תהליך הדרכה חינוכי, שבו אנו מלמדים זוגות איך וכיצד עליהם להתנהג, אלא ניסיון להבין את החסמים, הקשיים, המוקשים והמצוקות שעולות בקשר, ובהם לטפל. לשם כך דרושה הבנה מעמיקה של המקצועות הטיפוליים, וכמובן תת התמחות בטיפול הזוגי והמשפחתי .
הדרישה הבסיסית למבקשים ללמוד טיפול זוגי ומשפחתי, הנה תואר ראשון ושני אקדמי מוכר במקצוע טיפולי: לימודי פסיכולוגיה קלינית, עבודה סוציאלית קלינית, ייעוץ חינוכי. לאחר מכן ניתן ללמוד במשך 3 שנים, ולאחריהם התמחות בטיפול במשך מספר שנים על מנת לצבור מאות רבות של שעות טיפול, תחת פיקוח והדרכה.

לימודי טיפול זוגי ומשפחתי מתקיימים במספר רב של מקומות הכשרה, חלקם באוניברסיטאות במסגרת לימודי פסיכולוגיה, ביחידות ללימודי המשך, חלקם במכונים פרטיים. כל התכניות בנויות על בסיס דרישות אקדמיות ומקצועיות וכפופות לאישור האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. בסופו של התהליך ניתן להגיש בקשה לאגודה, ולבקשה להכיר במטפל כמטפל זוגי מוסמך, לאחר שמילא אחר כל הדרישות.

ההמלצה שלי, בטרם תחילת הלימודים בין אם בחרת במסלול לימודי פסיכולוגיה לתואר או במסגרת של קורס במכון פרטי, לפנות לאגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי, ולברר האם המקום אליו פניתם עומד בקריטריונים הנדרשים להכשרה המקצועית, האם התואר אותו אתם מבקשים ללמוד יכול לשמש בסיס להתמחות בטיפול הזוגי והמשפחתי.

לצערי, במכון איזונים לא ניתן לאפשר למתמחים לעבוד ולקבל פניות של לקוחות. צוות המכון מורכב ממטפלים בעלי הסמכה בלבד בטיפול זוגי ו/או פסיכותרפיה.

אני רוצה להאמין ולקוות שבעתיד הקרוב גם מקצוע הטיפול הזוגי, יוסדר בחקיקה המתאימה, על מנת להגן על הציבור מפני פגיעה אפשרית כתוצאה מטיפול על ידי אנשים שאינם אנשי מקצוע, ולא עברו הכשרה מספקת.

Call Now Button