שיעורי ההצלחה של טיפול זוגי

פעמים רבות שואלים אותנו, מה סיכויי ההצלחה של הטיפול הזוגי, כאשר השואלים מתכוונים לברר מה אחוז הזוגות המצליחים לשקם את הקשר הזוגי בעקבות הטיפול. התשובה לשאלה הזו היא יחסית פשוטה, שכן הסטטיסטיקה מלמדת, כי מרבית האנשים הפונים לטיפול זוגי, מעוניינים או לפחות מגלים נכונות לשיקום הקשר. המוטיבציה לשינוי, והרצון לחזק את הזוגיות, משפיעים באופן ניכר על השיעור הגבוה של זוגות המקבלים את הכלים והתמיכה הנכונה, ומצליחים להחלץ ממשברים, ולבנות את הקשר על יסודות חזקים ויציבים יותר. אנו מעריכים כי כ 80% מהזוגות המגיעים לטיפול, מסיימים את התהליך בתחושה שהם נמצאים במקום טוב ומיטיב יותר, וחשים סיפוק רב יותר מהזוגיות.

עם זאת, לטיפול זוגי, לא אמורה להיות לו אג’נדה להצלת חיי הנישואין והזוגיות. טיפול זוגי אמור לאפשר לשני בני הזוג לבחון עם עצמם ועם הפרטנר/ית מהו הפתרון הטוב ביותר עבורם. לעיתים, הפרידה, עם כל הכאב והמחירים הכרוכים בה,  הנה הפתרון הפחות גרוע מבין השניים.

טיפול זוגי טוב ומקצועי, יאפשר לבני הזוג לבחון האם קיים סיכוי לשיפור איכות החיים הזוגית והמשפחתית, יאפשר מבט רחב יותר על התהליכים בקשר, וכן יספק כלים שונים להתמודדות עם כשלים ומצבי תקיעות. במקרים מסויימים, בני הזוג, לאחר שעברו תהליך של בחינת הקשר ואפשרויות השינוי, עשויים להגיע למסקנה כי הוויתורים והפשרות הנדרשים להמשך החיים המשותפים – גדולים מידי. קשר שנעדרת ממנו אינטימיות  ותשוקה, שהריחוק הרגשי בו מתמשך, קשר שבו רמת הקונפליקט גבוהה, והרגשות השליליים מכסים על אלו החיוביים, קשר שבו המכנה המשותף מצומצם בלבד והפערים הולכים ומרחבים –  עלול להתגלות כקשר שהגיע לסיומו.

כאמור, מטרת הטיפול אינה לשמר קשר, אלא להרחיב את “דרגות החופש” בהחלטה על המשך או סיום הזוגיות. טיפול מוצלח הוא טיפול המאפשר בחינה של הקשר, וקבלת החלטות ממקום מודע, מבין, המסוגל לקחת אחריות על התהליך. טיפול זוגי נכון, יאפשר גם במקרה שאחד הצדדים יבקש להפרד, להקל על התהליך, ללוותו, ולאפשר לשני בני הזוג ולמשפחה, להסתגל לשינוי ולהתמודד בהצלחה עם הקשיים הכרוכים בו.

פרופיל מחבר

Call Now Button