עצבות: נשים רוצות לדבר, גברים רוצים סקס

מדוכדכים? סקר חדש מגלה כי גברים ונשים מעדיפים לדבר על זה ולקבל חיבוק, כדי להתגבר על העצבות. מומחית: “האפשרות לדבר ולחבק משחררת ומאווררת”

איך אתם מתגברים על הדכדוך? סקר חדש שנערך בקרב תושבי בריטניה, מגלה כי רובם של הנשים והגברים מעדיפים לדבר על זה, כדי להדחיק את העצבות. הסקר נערך על ידי האגודה לבריאות הנפש בבריטניה.
מהסקר עולה כי 83 אחוז מהנשים ו-68 אחוז מהגברים בחרו בשיחה, כדרך הטובה ביותר להרחיק את העצבות. במקום השני בחרו שני המינים בחיבוק. בתוך כך השיבו 21 אחוז מהגברים ו-9 אחוז מהנשים הנשאלות כי הסקס, הוא תרופת הבחירה לעצבות. 

לדברי עורך המחקר, ד”ר אנדרו מקקולוץ’, נשיא האגודה לבריאות הנפש, מטרת הפרוייקט הייתה למנוע את הזנחת בריאות הנפש, ולעודד שיחות בין אישיות. “יש כאן מסר רציני מאחורי המחקר”, הוא אמר, “גם אם התוצאות שלו נראות טריוויאליות”. 

ד”ר גלית לזר, יועצת זוגית ומשפחתית, אינה מופתעת מהממצאים: “הרבה פעמים השיחה הראשונית עושה פלאות”, היא מסבירה, “האפשרות לדבר משחררת, מאווררת, כי אנשים מרגישים תחילה מאוד בודדים. רק האפשרות לדבר על זה, עושה את העבודה”. 

לזר מסבירה שגם החיבוק הוא צורך נפשי מהותי. “הוא הקשר הראשוני שיש לנו”, היא אומרת, “אנחנו מתחבקים עם אימא ועם אבא, והחיבוק משחרר את הקשר הראשוני שחווינו כילדים. זה משהו מרגיע, של להיות שם”. 

הצורך בסקס לעומת זאת, בולט יותר אצל גברים, בשל ה”נורמה הגברית”: “אם אתה עושה את זה, אז הערך העצמי והקבלה העצמית שלך טובים יותר”, מסכמת לזר, “בעוד שאצל הנשים, הסקס הוא פחות אינדיקטור להצלחה, לקרבה או לביחד”. 

איתי גל 

פורסם:  13.04.04, 16:53
Call Now Button