מריבות משפחתיות בחגים

החגים אמורים להיות תקופה שמחה.
אבל בפועל, משפחות רבות דווקא חוות תקופה של מתחים, לחצים וגם מריבות משפחתיות בחגים. אז איך לצלוח את התקופה?
כמה טיפים ליציאה מהלחץ בחגים:

תקופת החגים אמורה להיות תקופה שמחה, חברתית, אבל בפועל, משפחות רבות דווקא חוות בתקופה זו התפרצויות של מתחים, לחצים ו מריבות. אז איך לצלוח את התקופה?

אומנם החגים הם תקופה של תחושת שייכות ושל ‘ביחד’, ואולם, המפגש המשפחתי עשוי לעורר קונפילקטים, כי משפחה לא בוחרים. לפעמים, דברים שבחיי היום-יום או במשך השנה מטואטאים הצידה, דווקא יקבלו ביטוי ויעלו בישיבה המשותפת.

יש שני סוגי משפחות שבהם עלולים להתעורר מריבות משפחתיות בחגים: הסוג הראשון זה המשפחות שבהם הגבולות לא ברורים, ושם יעלו שאלות ביקורתיות כגון ‘מתי תתחתן’ ו’למה התגרשת’. סוג נוסף הוא דווקא המשפחה בה הגבולות ברורים ונוקשים, ושם אסור לשאול שאלות שעלולות להתפרש לא נכון. במשפחות כאלו יש כעסים לא מדוברים, העלבויות ועלבונות.

בלא מעט ארוחות משפחתיות ישנם בני משפחה שלא נהנים מהארוחה המשפחתית. אנשים שסובלים מלחץ ומועקה, דווקא כשכולם מסביבם שמחים. לרוב, מדובר באנשים שנמצאים גם כך בלחץ. אנשים בתקופה של שינוי או משבר, לדוגמא: אדם שאיבד את בן או בת זוג, אנשים שעברו גירושין.

טיפול זוגי ומשפחתי

אז איך עוברים את החגים? צריך קודם כל לזכור שחג זה דבר חיובי, וצריך לבוא עם גישה חיובית אליו. אם נבוא אם ציפיות נכונות, נדע לא לדרוך על יבלות, נהיה יותר חכמים, נשמור על חוש הומור ונשמור על המרחב האחד של השני, אפשר יהיה לעבור את החגים בכיף וללא מריבות משפחתיות

    שם*

    טלפון*

    דוא"ל

    מקום מגורים


    :מענה 24 שעות ביממה
    072-330-6600

    סיבת הפניה


    Call Now Button